dissabte, 15 de febrer de 2014

Accions per a final de curs

(Xisco Huguet- IES Algarb)
  Com fa alguns dies he començat a sentir comentaris de que el final de curs pot ser calent, m'agradaria exposar el meu punt de vista abans de que comenci a definir-se el tema de manera massa ferma (i especialment al marge de l'opinió majoritària que a Eivissa estam intentant recollir mitjançant l'enquesta actual).
  En primer lloc comentar que en cap cas secundaré una vaga que afecti el final de curs de 2n de batxillerat. Crec que hem deixar-los acabar el curs correctament que ja prou tenen amb la selectivitat.
  En segon lloc, crec que s'hauria de començar ja a coordinar-se amb les apimas per organitzar alguna macro manifestació/concentració per al diumenge anterior a les eleccions europees (o en les dates més properes que la pseudo-democràcia represora que vivim ens permeti), i altres actes que puguin perjudicar electoralment al govern actual, que és l'únic que sembla afectar-los.
  En funció de la falta de seguiment/recolzament d'aquestos actes per part de les famílies, plantejar una vaga a final de curs que afecti bàsicament a la paperassa d'aquelles èpoques. Evidentment s'hauria d'informar anticipadament a les famílies de les nostres intencions.

9 comentaris:

  1. (des l'enquesta sobre la situació actual)

    1. Distribuir molt bé les accions i els esforços des d'ara fins a final de curs. Estam treballant i fer accions alhora és molta dedicació i la majoria dels companys no tenen tanta voluntat.
    2.Radicalitzar les accions en vistes als pròxims períodes electorals i al final de curs abans no s'estableixi les línies del pròxim (a partir de març).
    3. Si no canvia res, tornar a convocar a final d'aquest curs, una nova convocatòria de vaga indefinida o de tres mesos per a l'inici del següent.

    ResponElimina
  2. (des de l'enquesta sobre la situació actual)

    No sé de quina forma hem d´ actuar per tal d´ aconseguir algun canvi, però crec que les vagues no són la solució perquè perdem nosaltres i guanyen ells.

    ResponElimina
  3. (des de l'enquesta sobre la situació actual)

    CREC QUE ÉS MOLT DIFÍCIL EN LA SITUACIÓ ACTUAL DECIDIR QUINA FORMA DE PRESSIÓ EXERCIR, PERÒ EM FA POR CONTINUAR AMB VAGUES PERQUÈ ELS PARES JA NO RECOLZARAN. NECESSITAM IDEES DIFERENTS, FORMES DE LLUITAR QUE NO IMPLIQUIN PERDRE CLASSES.

    ResponElimina
  4. ( des de l'enquesta sobre la situació actual)

    Després de l'experiència recent de vaga, ara crec aniria millor convocar-la de tres mesos i a partir del mes d'octubre, quan tots els ensenyaments han acabat els períodes d'avaluacions extraordinàries i els de règim especial vagin a començar els períodes lectius (EOI, CEPA, etc) i aprofitar el mes de setembre per preparar dossiers de treball perquè l'alumnat pugui treballar a casa i anar fent feina durant el temps que duri la vaga.
    Després de l'experiència, crec que seria més soportable i assumible pensar que això tindrà un final. Alhora seria molta pressió per Conselleria que si en tres mesos no es desconvoca serà per culpa seva de no haver sabut, o voler, negociar i saber trobar solucions. Després ja estaríem a 5 mesos d'eleccions autonòmiques i podria ser letal per ells.
    A més, en aquesta nova convocatòria de vaga, potser seria millor ser menys actius i simplement convocar-la i deixar clar a Conselleria que aquí estam, gaudint del nostre temps lliure fins que ells vulguin negociar de bon de veres. No ens hauríem d'esgotar tant ni físicament ni mental. Ara, cal tornar a mobilitzar i mentalitzar els companys perquè estalvien a partir d'ara perquè es preparin per aguantar tres mesos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. (Xisco Huguet - IES ALGARB)

      Crec que una nova vaga ha d’estar molt ben planificada. Ha d’estar molt coordinada amb les families si no es vol perdre l’acceptació popular.

      La proposta de preparar dossiers de treball per a l’alumnat em sembla bona, però plantejar-lo com temps lliure (vacances no pagades) no ho veig clar. Crec que les vagues, si es tornen a fer, s’han de plantejar amb accions complementàries.

      Elimina
  5. No és que m'agradi o defensi la postura de fer vaga i semblar que ho fem per tenir vacances. No gens, però després de l'experiència proppassada, davant l'actitud i les maniobres del govern per desgastar la moral del col·lectiu docent, no trob encertat reivindicar a tothora i pertot el nostre descontent. La gent hi va posar molta il·lusió, energia i temps, per finalment quedar-se amb un forta sensació de frustació.

    El que intent dir és que, en cas de tornar a plantejar una vaga, el govern no pot tenir de nou la mateixa actitud davant del conflicte, se l'ha de forçar a canviar. Per això, se l'ha de pressionar a tothora, sí, però sense desgastar-nos tant. Supòs que alguna cosa haurem après de com va tot plegat amb aquesta gent, no? De moment encara trob que la vaga és l'arma de més pressió –fins a dia d'avui, no arrib a veure una estratègia més efectiva–, però l'hem d'utilitzar d'una altra manera.

    Com? Parlem-ne, però aquí van dos propostes: 1. vaga definida d'un mes (octubre) prorrogable com a molt fins a dos mesos més (novembre i desembre). 2. Vaga indefinida progressiva per setmanes: 1 dia la primera, 2 dies la segona, 3 dies la tercera, 4 dies la quarta, 5 dies la cinquena, i tot torna a comencar (tres mesos com a molt). I que faríem mentrestant?

    Per un costat triar o conformar un bon grup de representants amb unes línies de negociació ben marcades, que no tolerin ni juguin de nou l'estratègia del govern de dilatació i desgast. D'altra banda dedicar un dia de vaga setmanal a fer qualque reivindicació pública i vistosa. I la resta de dies a acudir als centres en horari de feina per treballar en la confecció del Llibre Verd o del Pacte per l'Educació formant grups de treball entre els companys en vaga, per l'elaboració de dossiers de feina perquè l'alumnat vagi treballant els continguts del curs a casa, i/o qualsevol altra feina que ajudi a traçar les línies d'un canvi educatiu real i eficient per al futur, ja sigui en línies generals i/o globals, o en línies específiques per millorar l'educació en un centre concret amb necessitats educatives específiques.

    La qüestió és lluitar, mostrar el desacord amb els governs (siguin de la ideologia que siguin) que ataquin l'educació pública, fer palès que no ens estam de braços creuats, que continuem lluitant, no només fent vaga sinó, a més, fent feina, gratuïtament?, per l'educació del boixos i del joves dedicant la part de la jornada laboral lectiva als centres a millorar el sistema educatiu del futur.

    Així, potser, pressionaríem doblement el Govern sense desmoralitzar-nos ni desgastar-nos tant, perquè sabríem que estam lluitant d'una manera més productiva, amb la ment ocupada en un bé comú. Amb la vaga definida o per dies, amb els grups de treball per centres, amb una bona estratègia de comunicació pública i amb les eleccions a tocar, pens que el govern tendria una pressió encara més gran que en la primera convocatòria.

    L'estratègia seria, per tant, fer que la pilota estigui sempre a la seua teulada. No ens podrien acusar de deixadesa o qualsevol altra baixesa, perquè mostraríem als pares i a la societat en general que continuaríem treballant per l'educació fent la feina que ells no saben o no volen fer. I a més transmetent els valors de treball, d'esforç, de lluita i de compromís a l'alumnat, bé perquè ells continuen treballant a casa amb els dossiers o bé perquè ens ho veuen fer al centre per millorar el sistema educatiu. De fet, fins i tot el podríem involucrar en la construcció de l'educació del futur donant-los veu perquè hi aportin el seu punt de vista.

    Només és una proposta que caldria, això sí, una bona planificació i coordinació entre tot el col·lectiu docent de les Illes. Gràcies per la vostra atenció.

    Rubèn Sanz - EOI Eivissa

    ResponElimina
    Respostes
    1. Xisco Huguet - IES Algarb

      Més enllà d'entrar a valorar la proposta concreta, que crec que és prou completa i meditada com per ser analitzada més detalladament, crec fonamental que hi hagi propostes i debat, i sobre tot com diu Ruben, coordinació i planificació.

      Estic d'acord en que hem de buscar estratègies comunes entre els diferents col·lectius realment preocupats per l'educació, encara que sembli que els mitjans de comunicació de que disposam no acaben de funcionar.

      L'organització del Llibre Verd per l'educació, que segons tenc entés ja s'està elaborant, és molt important.

      Gràcies Ruben.

      Elimina
    2. L'autor ha eliminat aquest comentari.

      Elimina
  6. Gràcies a tu Xisco, per les idees, la feina i el compromís.

    Rubèn

    ResponElimina

Recordau a posar el vostre nom i centre docent al començament.